Megleltem íráscsendem egy másik okát

A választások utáni éjszakán - ha nem is lett volna különösebb okom rá, de - nem aludtam jól. Éjjel felriadtam, feldobogott a szívem, és meglehetősen furcsa ritmusban kalimpált. Hirtelen ébredés utáni pánikomban elkezdtem mindenre - még a legrosszabbra  is - gondolni. (Mennyivel más volt egykor Kosztolányi Dezső csodálatos Isten-élménye és mennyei látomása az "éjszakai agyvérszegénységből" eredően - ld. Hajnali részegség). Kis idő múlva gyomorszáj-tájékon is szúrást éreztem. Rövid idő után lefeküdtem, és - láss csodát - hamarosan egészségesen visszaaludtam.
Reggel elemzést tartottam. Az év eleji igazgatói felelősség megnövekedett teendőire és felelősségére vezettem vissza mindent. Az utóbbi napokban sokat stresszeltem a sokszor szinte szünet nélküli és kiszámíthatatlan megkereséstől, az állandó készenléttől, de leginkább attól a számtalan tisztázandó dologtól szenvedtem, amelyek arra vártak, hogy végre utólag el legyenek intézve. Munkáimat, feladataimat szép lassan bevittem az éjszakába is. Sokszor érzem, hogy én szaladok a dolgok után - és nem a dolgok állnak szép rendezetten és türelmesen sort nálam. Azóta is, két héten keresztül mindig meglep valamivel (az álmatlanság vagy éjszakai éberség változatos variációival) az éjszaka: a legkülönbözőbb éjjeli órában ébredek meg, és az agyi irányítás minden szervet élénkké tesz bennem. 
A helyi EKG nem mutatott ki rosszat. Budapesten a tanácsülés után terheléses EKG-vizsgálatra mentem kardiológus unokatestvéremhez. Mint kiderült, itt nem számítottam ismeretlennek: a nővérek, akik a 15 perces futópados vizsgálatot vezették, korábban édesapám ápolói is voltak. Kedvesen fogadtak, de a futás nagyon megizzasztott: ennyit még nem futottam soha, főként ennyire fölöslegesen (hiszen se nem üldöztek, se késés nem vitt rá), úgy, hogy közben egy tapodtat sem haladtam előre. Mégis zaklatottan és lihegve jöttem le a szalagról, és szívgörbém is nagyon nagy nyugtalan kilengéseket mutatott az EKG-rajzon.
- Hol van ez a kriksz-kraksz a kiegyensúlyozott és nyílegyenes szívvonaltól? - kérdezem hamiskás mosollyal az asszisztenseket.
- Hál' Istennek elég messze: szíve a vizsgálat szerint kitűnően terhelhető - válaszolták érezhető szakmai fölénnyel, de a tréfát nem figyelmen kívül hagyva.
Unokabátyám gyomorsav-lekötő gyógyszert és idegnyugtatót írt fel. Utóbbi használatától többen óvva intettek és intenek. Mégis azt kell mondanom, a gyógyuláshoz kis rásegítésre mindenképpen szükségem van: tegnap először volt reményteli módon zavartalan az álmom, amihez viszont a xanax segítsége elengedhetetlen volt, hiszen valamennyire fékezni kell az agy helytelen működését.
A gyógyulás felé megtett út első fontos lépésén mindenesetre túlvagyok: felismertem betegségem tényét. A teljes regeneráció bizonyára életmód-váltást és külső segítség bevonását is igényli. Ez még kicsit várat magára, hiszen az utóbbi éjszakák zavarai mellé tegnap hozzájött még a szédülés és a kézzsibbadás tünete is. De reménnyel is kecsegtet, miközben finom patikamérlegen vizsgálom az ok-okozati összefüggéseket egészségemmel-betegségemmel kapcsolatosan.
Közben azt is gondolom magamban, hogy életünk tele van olyan "hasznos" krízissel, ami a nagyobb fejlődés érdekében megoldandó (de nem megoldhatatlan!) nehéz feladatok és kihívások, szükséges rendezések elé állít bennünket. Szent Ágoston szavai szellemében pedig (itt a földön) addig amúgy is nyugtalan a mi szívünk, amíg majd (odaát) a jó Istenben meg nem nyugszik... (Írom mindezt az 56-os forradalom kitörése évfordulójának előestéjén...)

Megjegyzések

BabDorka üzenete…
Kedves Pitatya!
Érdemes lenne esetleg még egy alaposabb pajzsmirigy vizsgálatot is végeztetni...
Jobbulást kívánok!
Babics(Örményi)Dorka
Unknown üzenete…
Kedves Péter Atya'
Kérem a jó Istent adjon mielőbbi teljes gyógyulást.Imádságos lelkülettel:M.néni
Konrádt Ágnes üzenete…
Kedves Péter Atya !
A rózsafüzér tagjaival imádkozzunk minden délután az egészségedért
Imádságos lelkülettel :
Konrádt Ágnes
Névtelen üzenete…
Az épséged érdekében a Xanax-ot mással KELL kiváltani. Leginkább életmódváltással! Élő szervezet a gyógynövényeket ismeri, kemikáliákra plusz stresszel reagál! A gyógyszer (angolul drug) ott is hat ahol nem kellene. A Xanax drog a szó dózisemelő értelmében is!

Áldjon az ÚR!
Hála Istennek, elég hamar és lépésről-lépésre sikerült leszoknom róla épp egy éve. Pitatya